luni, 27 iulie 2009

Vacanta in Spania - Marbella, Torremolinos, Malaga, etc



Dupa cum spuneam mai devreme, in excursia in Spania ne-am plimbat destul de mult. Am dormit in El Chorro, insa am mers si in Malaga, Marbella si Torremolinos, Alora, Linea, Tarifa, Tanger (Maroc), Gibraltar (UK).

Malaga difera destul de mult de Barcelona, ca de altfel tot sudul Spaniei, fata de nord. În secolul al VIII-lea, Spania a fost cucerită de mauri, amprenta lasata de acestia fiind vizibila la tot pasul. Ca si mancare, mai toate restaurantele servesc tapas (aperitive, in jur de 2 euro portia) si paella.

In Malaga s-au nascut Pablo Picasso si Antonio Banderas.



In Malaga se poate merge si la plaja, insa mai indicat e sa mergeti in statiuni. Marbella se afla la 59 km de Malaga, iar Torremolinos la numai 17 km.

Marbella si Torremolinos sunt doua dintre cele mai vizitate statiuni din Costa del Sol. Ambele au plaje intinse, sunt pline de hoteluri si baruri.



La sfarsitul lui septembrie apa era cam rece pentru gustul meu. Credeam ca e de vina perioada, insa o colega a mers in plin sezon si mi-a spus acelasi lucru.

Ca si diferenta, noua ni s-a parut Marbella mai potrivita pentru familii cu copii, iar Torremolinos mai potrivita pentru tineri.



In Marbella, pe langa plaja si distractiile de pe plaja, am avut surpriza sa descoperim ca si orasul in sine e foarte frumos. Strazile inguste si in panta, restaurantele cu specific spaniol, terasele cu tapas, magazinele cu suveniruri, toate dau un farmec aparte orasului.



Am vrut neaparat sa ajungem in Tanger. Ne-am zis ca o pauza de doua zile de catarat ne-ar prinde bine, asa ca am mers 160 km pana in Tarifa. De la Tarifa, se ia ferry-ul pana in Tanger, si gata, esti in Maroc.

Am luat biletul de ferry si am avut vreo ora de asteptat. Asa ca am ajuns pe plaja in Tarifa. Am avut o surpriza foarte placuta: nisipul e incredibil de fin, plaja imensa si...goala!

Era cu siguranta cea mai faina plaja unde fusesem pana atunci. M-am documentat si am inteles ca cel mai fin nisip din Europa se gaseste la Cadiz, la 100 km nord de Tarifa.



La Tarifa se poate face si boulder; noi nu am apucat sa mergem, insa am vazut dealuri intregi pline de bolovani.

De mentionat ca aici faci baie in ocean, si apa e foarte rece, dar incredibil de limpede.

Biletul de ferry intre Tarifa - Tanger (Maroc) a costat in jur de 45 euro/om iar calatoria in sine dureaza 35 minute.



Desi imi dau seama ca am vazut o parte foarte mica din Maroc, pot spune ca mi-am facut o oarecare impresie. Oamenii sunt foarte saraci si incearca prin toate mijloacele sa scoata bani de la turisti.
Sunt foarte insistenti, atat de insistenti ca parca nu te mai simti in siguranta.
E o lume complet diferita, si ma refer aici la arhitectura, la cum sunt oamenii imbracati si cum se comporta, la mancare, la tot.
Eram chititi pe mancare, sa incercam ceva nou, insa cand am vazut niste carne stand in soare, la 40 grade, cu muste pe ea, ne-a trecut brusc pofta de mancare.
Noi am stat aici doar cateva ore, si ce sa zic...e o experienta.
In alta zi de pauza am mers in Gibraltar. Dupa ce maurii sunt infranti de catre spanioli in secolul XV, o colonie evreiasca e infiintata pentru scurt timp pe Stanca, fiind apoi completata cu populatie spaniola si catalana. Ulterior, Gibraltarul este cedat Marii Britanii, lucru disputat si astazi de catre guvernul spaniol.



Noi am venit aici datorita macacilor de Gibraltar, singura populatie de maimute salbatice din Europa. Originea lor e incerta (nu se stie daca au fost adusi de mauri sau sunt o ramasita a unei populatii mai vechi) dar sunt prietenosi si obisnuiti cu oamenii. Un mit din partea locului spune ca englezii nu vor fi izgoniti din Gibraltar atata vreme cat mai exista maimute pe Stanca.
Monedele acceptate sunt lira sterlina si lira din Gibraltar, cu valoare egala cu lira sterlina englezeasca, insa unele institutii au inceput sa accepte si euro.



In Gibraltar se vorbeste engleza, ca limba oficiala. Am mancat intr-un pub cu muzica live, unde canta o tipa care semana la voce cu Amy Winehouse.
Localnicii sunt foarte draguti si dornici sa faca bani de pe urma turistilor.
Ca mai toate statele mici, Gibraltarul prospera datorita turismului si serviciilor financiare. Multe banci si corporatii isi au sediul in Gibraltar datorita regimului fiscal avantajos. Pe langa macaci,
trebuie mentionat ca peisajul este spectaculos, iar plajele, insorite.



Dupa ce am cautat cazare in Gibraltar si nu am gasit decat un hostel la 100 euro/noapte, ne-am decis sa trecem granita in Spania si sa cautam acolo.
Asa am ajuns in Linea, o statiune de care nu auzisem pana atunci. Am gasit aici cazare la hotel 3 stele, cu mic dejun, pe plaja, cu 50 euro camera dubla.

De pe plaja din Linea se observa stanga din Gibraltar.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu