vineri, 16 octombrie 2009

Turneu in Grecia - Zakynthos



Din punctul meu de vedere, Zakynthos a fost varful excursiei. Mi-a placut si Meteora, dar eu vroiam soare, mare si balaceala. Nu ma asteptam sa intru in mare in octombrie, nu in Grecia, dar uite ca am avut noroc. Se spune ca cea mai pozata plaja din Grecia e Navaggio. Plaja este situata in nordul insulei Zakynthos.

Dintre insulele Ionice (Corfu, Ithaca, Kefalonia, Kythira, Lefkada, Zakynthos) Zakynthos este cea mai sudica si a treia ca marime. Este situata la 300 km vest de Atena, iar in ultimii ani a devenit o destinatie destul de populara printre romani. Noi am ajuns in Zakynthos cu masina, luand bacul din Killini. Pentru un drum, biletul este 8 euro de persoana plus 35 euro masina, iar calatoria pe mare dureaza o ora.



Zakynthos este orasul principal, insa noi am ales sa stam in Laganas, deoarece era plin de locuri de cazare, baruri, taverne. Ne-am cazat la niste studios pe malul marii, pentru care am platit 30 euro camera dubla si 20 euro cea single. Cazare decenta, cu baie si mini bucatarie la camera.

Am fost cu totii de acord ca grecii stiu sa se vanda. Un exemplu: in prima taverna la care ne-am oprit, pe langa faptul ca am mancat foarte bine, chelnerii au fost foarte draguti, ne-au ajutat in alegerea meniului, au glumit cu noi, au fost numai zambet. In plus, era program de dansuri grecesti. Ma gandeam ca oamenii aia danseaza toata ziua, ar putea sa fie plictisiti si fara chef, dar nu...invitau lumea la dans, topaiau de mama focului...



In Zakynthos gasesti peste proaspat si fructe de mare mai peste tot. Cu supele si ciorbele stau mai prost, grecii nu prea se omoara dupa ele. Preturile sunt decente, in medie am platit cam 15-20 euro de om pentru o masa.

In prima seara ne-am oprit intr-un bar plin de englezoaice puse pe distractie, ametite bine si sumar imbracate. Dupa afirmatia asta cred ca unii dintre voi or sa se gandeasca serios sa mearga in Zakynthos. Oricum, era extra season si totusi barurile erau populate; cred ca in full season, distractia e si mai si. A doua zi, baietii s-au trezit cu gandul ca n-or sa mai bea niciodata. Right.

Am facut un tur al insulei cu masina. Din Laganas, cel mai indepartat oras era la aprox. 35 km, asadar insula nu e foarte mare. Am remarcat ca desi insula primeste probabil milioane de turisti anual, are inca plaje si peisaje salbatice, are multa, foarte multa verdeata, iar oamenii sunt foarte draguti, parca nu sunt chititi sa scoata bani de la turisti. Sau macar nu lasa sa se vada asta, ceea ce conteaza enorm.

Vroiam sa luam barca sa vedem Navaggio sau Blue Caves, sau sa mergem pe Insula Testoaselor. Fiind extra season, trebuia sa se umple barca pentru Navaggio sau sa platim 200 euro de om. Am dat skip. Dar am mers la alte plaje, unde am facut si baie. Pentru opt euro de persoana, am luat barca pentru Blue Caves, care isi iau numele de la apa incredibil de albastra.



Pe drumul de masina am oprit la un moment dat intr-un loc unde era o priveliste foarte faina. Fix acolo era o baraca, de unde puteai lua cate ceva de rontait. M-a impresionat doamna care servea: era foarte meticuloasa, a facut un fresh de portocale cu mare grija, a preparat un sandwish delicios, ne-a dat servetele, ne-a zambit, ne-a oferit indicatii pentru gasirea unei plaje. Grecii sunt minunati!
In alta zi, am mers pe Insula Testoaselor. Excursia trebuia sa dureze doua ore, insa "capitanul", foarte simpatic de altfel, ne-a intrebat: "Are cineva vreo sedinta importanta, sau intalnire peste doua ore? Nuuuuu. Deci? Ne intoarcem in trei ore? Hai patru". Lumea a aplaudat. Rezultatul? Inca o serie de turisti multumiti.



Atunci cand am dat 15 euro de om pentru excursie, ni s-a promis ca daca nu vedem testoase, ni se returneaza banii...asa scria pe afisul de prezentare. Ei bine, am vazut testoase. Foarte mari, "sexy", ca sa citez din ghidul nostru, in apa incredibil de limpede. In golful Laganas, guvernul grec a creat Parcul National Marin pentru a proteja speciile rare de testoase Caretta.

Pe Insula Testoaselor am facut baie si plaja. In apa m-am simtit ca intr-un acvariu, eram inconjurata de pesti care puteau fi usor observati deoarece apa e incredibil de limpede.



Am intrat cu barca si in interiorul unor grote cu acces doar de pe mare. E incredibil ce forme poate crea natura. Unele grote aveau si plaja; m-as fi balacit si eu un pic dar cand am auzit ca apa are cam 5 metri adancime, am zis pas.

Am vazut ca se organizeaza excursii de o zi, pentru 20 euro de om, cu plecare la 9 dimineata, care atingeau punctele importante de pe insula (Navaggio, Blue Caves, Turtle Island, plus cateva puncte de interes de pe insula), insa noi nu am vrut sa pierdem o zi intreaga, am vrut sa ne facem singuri programul. De mentionat ca de aici se mai organizau excursii si pe insula Kefalonia.
Am intalnit o romanca tare simpatica intr-un magazin din Laganas. A facut poze cu noi, ne-a intrebat ce mai e prin tara, ne-a facut mici cadouri.



Cand ne plimbam prin statiune, a venit la noi o tanti care ne invita la ea in bar. Avea o oferta speciala: orice bautura (cocktail, pahar de vin, etc) costa 2 euro. Nu prea mai erau turisti si era o incercare de a mai face un ban. Am acceptat invitatia. Inauntru era karaoke, iar atmosfera era destul de draguta. Un tanar care parea gay invita lumea sa cante, incerca sa faca atmosfera si se unduia dubios.

Probabil m-as fi plictisit daca am fi ramas mai mult timp in Zakynthos, dar pentru cateva zile e o alegere inspirata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu