miercuri, 1 iulie 2009

Vacanta in Turcia, episodul Istanbul



Multe cunostinte mi-au spus ca Istanbul e un oras superb. Cum era in drum, nu-l puteam rata. Am facut rezervare la hotelul Laleli Gonen, aproape de obiectivele turistice mai importante. Cazarea a fost 50 euro/cam dubla cu mic dejun, si per total a fost foarte ok.

Cum nu aveam prea mult timp la dispozitie, am decis ca vrem sa vedem Hagia Sophia, Moscheea Albastra, Palatul Topkapi si Marele Bazar.

De la hotel am ajuns pe jos in aprox. 15 min la Moscheea Albastra, iar in continuare sunt insirate: Hagia Sophia, Palatul Topkapi si Muzeul de Arhitectura.



Am luat bilet de intrare doar pentru Palatul Topkapi, recomandat de o colega. Si da, a meritat. Hagia Sophia si Moscheea Albastra le-am vazut in treacat, sunt impresionante, desi Ioni o sa ma contrazica.

Recunosc ca am trecut prin Istanbul cam in graba si probabil nu imi pot face o parere obiectiva. E adevarat ca am mers fix unde am vrut, dar mergand pe jos am descoperit stradute cu terase foarte cozy, unde puteai sa comanzi specialitati turcesti, as fi vrut sa avem timp sa exploram si zonele mai putin aglomerate. Noi nu prea ne-am relaxat, pentru ca n-a fost timp.



Restaurante se gasesc la tot pasul; preturile sunt un pic mai mari ca in Antalya sau Olympos, insa mancarea e la fel de gustoasa. Aglomeratie peste tot, insa apogeul a fost atins bineinteles in Marele Bazar. Daca esti pus pe cumparaturi, aici se pot gasi obiecte traditionale simpatice, insa sunt si multe fake-uri, ca-n orice piata obosita. Turcii sunt pusi pe negociat, vrei, nu vrei. Si ca probabil toti arabii, sunt insistenti.



Intrarea in Palatul Topkapi e 10 eur/om. Ne-am mirat ca e atat de pazit; la intrare treci printr-un sistem de securitate, cam ca la aeroport.

Palatul a fost comandat de catre sultanul Mehmet II in 1459 si terminat in numai 6 ani. Topkapi este simbolul si centrul Imperiului Otoman, cu o vedere superba asupra stramtorii Bosfor.

Palatul este format din mai multe cladiri si curti interioare impresionante. Aici pot fi admirate armuri, arme, bijuterii, obiecte de imbracaminte, tacamuri, mobila, etc.



Palatul Topkapi a fost resedinta sultanilor din anii 1465-1853. Dupa ce a servit ca harem pana in 1909, palatul a fost declarat muzeu in 1924. Topkapi a fost sediul sultanului si casa lui, guvernul si trupele de elita ale imperiului.

Nu pot decat sa concluzionez ca Istanbul are parti bune si mai putin bune. E incarcat de istorie, e altfel si e ... la indemana oricui.

3 comentarii:

  1. Noroc ca n-are Ioni blog, sa fi vazut acolo versiunea masculina a povestii :))

    Kobe.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draguta prezentarea ta , am de gind sa vad si eu cu ochii mei , sunt de acord cu tine intru-tot , un singur lucru insa vreau sa iti zic turcii nu sunt arabi ci doar musulmani :) e o diferenta , nu stiu daca in bine sau in rau dar este :)))

    RăspundețiȘtergere