marți, 6 iulie 2010

In Belgia...ploua!


Serios, in Franta era soare. Cum am intrat in Belgia, a inceput ploaia. Sa fie coincidenta? Ma indoiesc; s-a intamplat de mai multe ori.

In excursia asta am vazut niste locuri minunate, unde cu siguranta m-as mai intoarce. Vorbesc aici de Alsacia, Paris, satele sau oraselele absolut incantatoare din Olanda, etc.



Belgia...well, am fost, am vazut, a fost ok, nu mai merg. Poate doar ca punct de plecare in alta parte. Din punctul asta de vedere, Bruxelles e foarte bine pozitionat. Paris e la 300 km, Luxembourg si Amsterdam la 200 km, etc. Si cum peste tot e autostrada, e usor de ajuns in toate directiile.
Hai sa nu fiu rea. N-am vazut locuri urate. Doar ca nu m-au impresionat in mod deosebit. Concluzia ar fi "merge, e ok".


E cazul sa zic si ceva de bine, asa cred. Prima impresie a fost ca e plin de verdeata! Anca si Iuli stau si intr-o zona superba, casele au gradini frumos aranjate si ingrijite. In plus, e un parc imens aproape; am vazut vulpi, iepuri, rate si lebede.

In Belgia am mers in Bruges, Gent, De Haan si bineinteles, Bruxelles.
Am inceput cu o vizita in Bruges, unde ne-am plimbat pe stradute. Cu ce-am ramas? Case vechi, strazi inguste, chocolaterii, berarii. Asta-i partea buna. M-au intristat in schimb ploaia si vremea mohorata.


Bruges are o populatie de 120,000 locuitori, dintre care 20,000 locuiesc in centrul istoric. De notat ca centrul vechi a intrat in patrimoniul Unesco inca din anul 2000.
Orasul e impanzit de canale, de aici si denumirea de "Venetia Nordului". Totodata, Bruges reprezinta un important centru economic.



Am luat cateva cutii de bomboane pe care le-am deschis de-abia in tara si da, ciocolata e belea...Cea mai fina ciocolata mancata de mine.

Mi-a placut ca in multe chocolaterii, puteai sa-ti "fabrici" singur ciocolata. O faceau pe loc, cu ingredientele dorite de client. Existau si cateva feluri de ciocolata la degustare. Asta e o tactica excelenta sa-ti vinzi marfa ;)


Cum incepuse bine ploaia, ne-am oprit la o terasa. Scump, mancare proasta si chelneri nesimtiti. Ca sa dezvolt ideea, mi-am luat o portie de pui cu o denumire fancy. In farfurie aveam de fapt niste pui fiert, un fel de ciulama foarte apoasa. Pretul? 15,5 euro. Berea era 5-6 euro la 0,5 l.

Chelnerii au venit cu meniurile dupa multa vreme, au gresit partial comanda si le-a luat multa vreme sa vina cu nota de plata.

Stiu ca nu trebuie sa judec un loc dupa vreme, mancare, preturi, ploaie, etc, dar asta-i impresia cu care am ramas din Bruges.


Ne-am indreptat apoi catre Gent, care pare mai linistit si mai putin asaltat de turisti decat Bruges. Dar orasul e un mare santier.

Mai toate obiectivele turistice erau in renovare. In centru erau niste corturi, se strangea o scena...Nu pot sa zic ca arata prea bine...

Din nou, ca sa nu fiu complet rea, nici nu i-am dat vreo sansa pentru ca am stat foarte putin aici .


Am mai mers in De Haan si pot sa zic ca aici surpriza a fost placuta. Oare zic asta pentru ca intre timp s-a oprit si ploaia? Hmmm.

Nu stiu in ce masura face lumea baie in mare, eu imi imaginez ca acolo e mereu vreme urata. Cert e ca au plaja, si inca una foarte mare, cu nisip fin.


Se pare ca Albert Einstein a locuit in De Haan timp de sase luni in 1933, dupa ce a parasit Germania nazista.

Litoralul belgian are 65 km lungime, iar Marea Nordului nu pare foarte primitoare la prima vedere. Cu toate astea, temperatura apei era decenta pentru luna iunie.


Am rezervat o zi intreaba pentru Bruxelles si in mod deloc surprinzator...a plouat.

Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, Bruxelles a devenit principalul centru al politicii internationale si gazduieste sediile mai multor organizatii internationale. De notat UE si NATO, precum si Western European Union, EUROCONTROL, etc



La 1 Mai 2008, regiunea avea o populatie de 1,070,841 locuitori si o suprafata de 161.382 km2, de unde rezulta o densitate de 6,635 locuitori pe km².
Ca si religie, locuitorii sunt in proportie de 90% catolici.

De la formarea Regatului Belgiei, din 1830, Bruxelles s-a transformat din punct de vedere lingvistic. Initial, olandeza era limba oficiala, pentru ca in prezent, orasul sa fie multilingvistic, franceza belgiana fiind principala limba vorbita.



Belgia a devenit in timp casa multor refugiati politic: Karl Marx, Victor Hugo, Pierre Joseph Proudhon, etc.

Aici s-au stabilit multi straini veniti sa lucreze in Belgia, la studii , etc, asa ca multi localnici au cel putin un bunic de alta origine.

Simbolurile Belgiei sunt waffles-urile, berea, vestitii French fries si ciocolata. Daca vorbim de bere si ciocolata, jos palaria. Cartofii prajiti nu sunt pe gustul meu, iar waffles...am mancat si mai bune ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu