marți, 29 iunie 2010

Franta: Laon si Fontainebleau



Uite ca au trecut doua saptamani de cand m-am intors din vacanta si incep sa uit ce-am facut. A fost o vacanta zbuciumata, in care nu am stat deloc. Am mers cu masina si 900 km intr-o zi, dar am vazut o groaza de locuri...

Cum Anca si Iuli ne-au invitat la ei (sau noi ne-am invitat? hmmm), ne-am luat bilete de avion cu destinatia Bruxelles. Cu Blue Air, am dat 125 euro pe doua bilete.

Am ajuns in Bruxelles la ora 10:00, asa ca am avut timp sa ajungem in...Franta. Respectiv la Laon, iar apoi la Fontainebleau, la castel si la celebra zona de boulder.



Am fost in Paris acum 5 ani si atunci mi-am promis solemn ca trebuie sa revin in maxim 5 ani... Trebuia sa ajung neaparat anul asta in Franta si m-am tinut de cuvant. Iubesc tara asta, pur si simplu o iubesc.

Am ales Laon pentru ca am vrut sa ajung si in orase mai putin cunoscute. Si pentru catedrala si partea veche a orasului. Catedrala in stil gotic a fost construita pe un deal de unde se vede tot orasul. Laon dispune totodata de multe cladiri intrate in patrimoniul Unesco.

"Everything is beautiful about Laon, the churches, the houses, the surroundings, everything" - Victor Hugo.

Am stat destul de putin aici pentru ca vroiam sa bifez si Fontainebleau in aceeasi zi.



Recunosc ca am o mica obsesie pentru castele. Langa Paris trei castele merita toata atentia: Versailles, Fontainebleau si Chantilly. Acum cinci ani am vazut Versailles. In excursia asta le-am bifat pe celelalte doua.

In plus, la distanta mica de castel e si zona de boulder unde stiam ca Ioni ar vrea sa ajunga.

La castel am intrat doar in gradini. Nu am rabdare sa vad interioare, cel putin nu cand sunt in criza de timp.

Aici se pare ca vin francezii la sfarsit de saptamana sa se relaxeze. Zona e superba, inconjurata de paduri. De altfel, m-am mirat sa vad cata verdeata e in Franta. Am mers mai mult pe autostrada, dar daca alegi drumurile nationale, poti sa admiri in voie frumusetile tarii.



Castelul se afla la 55 km de Paris si a adapostit capetele incoronate ale Frantei pentru mai bine de opt secole. Fontainebleau se afla inconjurat de padurea cu acelasi nume, folosita in trecut ca loc de vanatoare pentru curtea regala.

Si pentru ca sunt fascinata de Bonaparte, trebuie sa mentionez ca Napoleon a transformat castelul intr-un simbol al puterii lui, ca si alternativa a castelului Versailles.



Nu c-ar interesa pe cineva in afara de mine, dar aici si-a scris Napoleon actul de abdicare in 1814:

"The Allied Powers having declared that Emperor Napoleon was the sole obstacle to the restoration of peace in Europe, Emperor Napoleon, faithful to his oath, declares that he renounces, for himself and his heirs, the thrones of France and Italy, and that there is no personal sacrifice, even that of his life, which he is not ready to do in the interests of France."

Ar fi multe de zis aici. Dar ma opresc. Va intereseaza sau nu istoria Frantei, castelul si zona Fontainebleau merita vizitate.



Fontainebleau este cea mai celebra zona de boulder din Europa. E fascinant sa vezi atatia bolovani de forme ciudate, in mijlocul unei paduri. Pe jos e nisip; am vazut chiar copii jucandu-se cu galetusa sau facand castele, ca la mare.
Peisajul e atat de incantator, incat aici vin oamenii sa se plimbe, sa respire aer curat si sa admire natura, nu doar la boulder.

Francezii vin la Fontainebleau la boulder din secolul XIX.
Cele mai celebre zone sunt:
- Bas Cuvier & Gorges d' Apremont
- The Trois Pignons area
- Franchard and Fontainebleau
- L' Elephant
Daca practici sportul asta, e imposibil sa nu-ti doresti sa ajungi aici.
Daca nu te intereseaza boulder-ul, iti recomand sa ajungi la Fontainebleau pentru frumusetea locurilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu